TV, Telefon & Internett

Vi har oppgradert fra et analogt signal til et digitalt.
Dette betyr at kvaliteten på det mottatte signalet er av mye bedre kvalitet. Oppgraderingen innebærer også at signalene for bredbånd også har blitt bedre.

For oppsett av GET dekoderen, følger man bare bruksanvisningen, eller man kan kontakte dem på telefon 02123. For "kanalvalg", henviser vi til GET sine hjemmesider, www.get.no

Har man noen problemer eller opplever at signalet forsvinner, kontakter man GET direkte.

Er kanskje ikke alle som er klar over det, men man har muligheten til å oppgradere dekoderen man fikk ved oppgraderingen fra analogt til digitalt signal. GET har flere alternativer og her kan man sjekke ut hvilke det er og hvilke muligheter de har: 

http://www.get.no/produkter/tv/getboksene

Man må også huske at man også kan velge egne kanaler til startpakken. Dette kan man gjøre her:

http://www.get.no/produkter/tv

CALLINGANLEGG

Callinganlegget har hatt en tendens til å "henge" seg opp. I følge låsesmed skyldes dette at beboere bruker aktiveringsknapp feil, og det er sannsynlig at dette kan oppstå igjen.
 

Det er en utbredt misoppfatning at jo lenger man holder aktiveringsknappen inne, jo lenger åpnes døren. Døren åpnes med samme tidsintervall hver gang, og den åpnes altså ikke før man slipper knappen.


INSTRUKSJON FOR BRUK AV CALLINGANLEGGET:

Trykk ett kort trykk på aktiveringsknapp, altså øverste knapp, og døren nede vil åpnes når man slipper knappen. Om gjesten ikke rekker å komme inn gjentar man et kort trykk.
Ringeknappene på gateplan kan være noe trege, de må trykkes godt inn for å få kvitteringslyd. Tidsintervallen er noe kort, men det skal ikke være noe problem så lenge den som ringer på reagerer når aktiveringslyden starter. Skulle det ikke holde, så trykker man altså bare en gang til på aktiveringsknappen.

For å unngå stadig problemer med callinganlegget er det viktig at alle beboere i leilighetene informeres om riktig fremgangsmåte, også barn og eventuelt nye leietagere.

Hvis det oppstår flere problemer, gi beskjed til vaktmester Ganesh på: vaktmester.vidarsgate10@gmail.com